Preview

Moscow University Economics Bulletin

Advanced search

NEW PERSONNEL FOR A NEW COURSE: CHALLENGES AND MISSION OF ECONOMIC EDUCATION

https://doi.org/10.38050/01300105201617

Abstract

The article discusses a vital problem of preparing a highly qualified personnel for the economy, which becomes mandatory for overcoming stagnation in Russia. A number of approaches to higher school economic education need to be improved or revised. The paper discusses the role of students’ motivation to obtain economic education, the importance of systematic study of economy, efficiency of situational analysis as a methodological technique, the importance to include new topical issues in the curriculums.

About the Author

I. E. Rudakova
МГУ имени М. В. Ломоносова
Russian Federation


References

1. Блауг М. 100 великих экономистов до Кейнса. СПб.: Экономикус, 2008.

2. Гребнев Л. «Крест Маршалла»: альтернативное обоснование и смежные вопросы // Вопросы экономики. 2013. № 2.

3. Мэнкью Н. Г. Макроэкономист как ученый и инженер // Вопросы экономики. 2009. № 5.

4. Рудакова И. Е. Открытые вопросы как элемент продвинутой методики проверки знаний // Вестник Моск. ун-та. Серия 6. «Экономика». 2011. № 2.

5. Селигмен Б. Основные течения современной экономической мысли. М.: Прогресс, 1967.

6. Стиглер Дж. Развитие и достижения экономики. Нобелевская лекция 8 декабря 1982 г. / Мировая экономическая мысль сквозь призму веков в 5 томах. Том V. Кн. 1.

7. Фуркад М., Ольон Э., Я. Альган. Превосходство экономистов // Вопросы экономики. 2015. № 7.

8. Шумпетер Й. Капитализм, социализм и демократия. М.: Экономика, 1995.

9. Krugman P., Wells R. Economics. N. Y.: Worth Publisher, 2005.

10. Piketty T. Capital in the Twenty-First Century. Cambridge Mass, 2014.

11. Romer D. Advanced Macroeconomics. 3-d Edition. McGraw-Hill / Irwin, 2006.

12. Weil D. N. Economic Growth. 2-nd ed. Pearson / Addison-Wesley, 2009.

13. The list of references in Cyrillic transliterated into Latin alphabet Blaug M. 100 velikih jekonomistov do Kejnsa. SPb.: Jekonomikus, 2008.

14. Grebnev L. «Krest Marshalla»: al’ternativnoe obosnovanie i smezhnye voprosy // Voprosy jekonomiki. 2013. № 2.

15. Mjenk’ju N. G. Makrojekonomist kak uchenyj i inzhener // Voprosy jekonomiki. 2009. № 5.

16. Rudakova I. E. Otkrytye voprosy kak jelement prodvinutoj metodiki proverki znanij // Vestnik Mosk. Un-ta. Serija 6. «Jekonomika». 2011. № 2.

17. Seligmen B. Osnovnye techen? a sovremennoj jekonomicheskoj mysli. M.: Progress, 1967.

18. Stigler Dzh. Razvitie i dostizhenija jekonomiki. Nobelevskaja lekcija 8 dekabrja 1982 g. / Mirovaja jekonomicheskaja mysl’ skvoz’ prizmu vekov v 5 tomah. Tom V. Kn. 1.

19. Furkad M., Je.Ol’on, Ja.Al’gan. Prevoshodstvo jekonomistov // Voprosy jekonomiki. 2015. № 7.

20. Shumpeter J. Kapitalizm, socializm i demokratija. M.: Jekonomika, 1995.


Review

For citations:


Rudakova I.E. NEW PERSONNEL FOR A NEW COURSE: CHALLENGES AND MISSION OF ECONOMIC EDUCATION. Moscow University Economics Bulletin. 2016;(1):131-149. (In Russ.) https://doi.org/10.38050/01300105201617

Views: 321


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0130-0105 (Print)